SOSYAL BECERİ KAVANOZUM
Ülkemizin bu seneki genel rehberlik hedefi olan sosyal beceriler öğrencilerin kendilerini daha iyi ifade etmesini kolaylaştıran, toplum içinde kabul görmesini sağlayan, kişiler arası ilişkilerini pozitif yönde etkileyen duygu, düşünce ve davranışlardır. Küçük yaşlardan itibaren bu becerilerin kazanılması gerekir.
Okul psikolojik danışmanımız rehberliğinde başlatılan bu uygulama ile öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmek ve bu sayede olumlu bir okul iklimi oluşturmak amaçlanmıştır. Uygulama için seksen adet sosyal beceri görev kartı tasarlanmıştır. Kartlardaki görevler temel beceriler, arkadaşlık becerileri, akademik destek becerileri ve duyguları yönetme becerisi olmak üzere dört alanı kapsamaktadır. Tüm sınıflarda sosyal beceri kavanozları oluşturulmuştur. Öğrenciler her sabah kavanozdan bir görev kartı seçer ve gün içinde kartta yazan görevi tamamlar. Öğrenciler dört ay boyunca her gün farklı kartlar seçerek toplam seksen sosyal beceri görevini tamamlamış olurlar. Bu sayede sosyal becerilerini geliştirirler.
Uygulamadaki temel beceriler görev kartları selamlaşma, teşekkür etme, özür dileme, konuşma başlatma gibi temel becerilere vurgu yaparak öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmiştir. Akademik destek becerileri görevleri derste daha atılgan olmalarına, dersi daha iyi dinleyip anlamalarına ve akademik başarılarına katkı sağlamıştır. Duyguları yönetme becerileri görevleri öğrencilerin duygularını tanımasına ve daha iyi ifade etmesine, empati becerilerinin gelişmesine, kendilerini daha iyi ifade eden bireyler olmasına katkı sağlamıştır. Arkadaşlık becerileri görevleri ise arkadaşlık ilişkilerinin gelişmesini ve akranlarına karşı daha nazik olmalarını sağlamıştır.